PowerPoint og Keynote specialist

PowerPoint opsætning, animationer, redesign, design eller problemløsning

Bureaugraphics er specialist, ekspert, konsulent, rådgiver og designer i PowerPoint/KeyNote skabeloner og præsentationer.

Vi sikrer at virksomhedens visuelle identitet også overholdes i virksomhedens PowerPoint præsentationer/templates.  Virksomhedens PowerPoint præsentation er ret ofte det grafiske materiale en ny potentiel kunde ser fra virksomheden side, da en virksomheds PowerPoint præsentation oftest er det foretrukne redskab for sælgerne.

Her ser kunden virksomhedens identitet folde sig ud for første gang, derfor er det essentielt at den lever op til virksomhedens CVI og udstråler konsekvens, ordentlighed og rene grafiske linjer.

Det er derfor en god ide, at sørge for at medarbejderen ikke skal tænke på design og opsætning , når de bruger virksomhedens Office programmer. I en foruddefineret Office skabelon, er der taget højde for farver, fonte, diagrammer, tabeller, figurers design og der er taget stilling til billeder m.m. Dette betyder at medarbejderen, skal koncentere sig om indholdet og kommunikationen, ikke om at designe. Det sparer for det først medarbejderen meget tid! men sørger også for en stringens i virksomhedens materialer og kommunikation udadtil. 

Ofte får jeg et designoplæg i InDesign fra et bureau, i forbindelse med at virksomheden skal have en ny identitet. Eller også får jeg et andet oplæg direkte fra virksomheden som gerne vil have en ny PowerPoint skabelon/template der afspejler virksomhedens identitet. Måske skal PowerPointe kunne noget særligt fx bruges som en film der kører på et display ved en konference eller i en butik.

Animationer af PowerPoints

Jeg laver ofte animationer i PowerPoint som så gemmes som en mp4 film, der kan afspille automatisk, som så kan stå at køre på en skærm fx. ved en konference eller i en butik.
Det har jeg blandt andet lavet for de store medicinal virksomheder som Novo Nordisk og GSK.

Redesign af "ældre" PowerPoints

Ofte får jeg ældre PowerPoints, der ikke "sælges" budskabet særlig godt, eller som trænger til en designmæssig opstramning og oprydning af indholdet, så en igen viser vriksomhedns branding bedst muligt.

Det kan både være direkte fra en virksomhed men også reklamebureauerne kommer med kundernes PowerPoints, der trænger til en opstramning, for at ramme et bestemt udtryk eller bare så de repræsenterer virksomheden bedst muligt. Jeg sørger altid for at holde en linje gennem præsentationen, så der er sammenhæng. Jeg sørger for at farverne understreger identiteten og kommunikationen bedst muligt og anvender gerne infografik som ikoner til at forenkle budskabet.

Ikon design / info grafik

Ikoner eller infografik er med til at understrege en pointe og gør det på en overskuelig måde frem for tekst/tale. Det kan være ikoner, grafik, diagrammer, tabeller, SmartArt og lign. De danner en rød tråd, og gør det nemmere for beskueren at forstå budskabet når præsentationen vises. PowerPoint er først og fremmest et visuelt værktøj ikke et tekstbehandlingsværktøj. Ofte i præsentationer er der for meget tekst.

 

En PowerPoint er et udadvendt kommunikationsværktøj, der ofte bruges til salg og dermed er et af de første indtryk en potentiel kunde får af en virksomhed.
At have en professionel PowerPoint skabelon i en virksomhed, der kan bruges af alle sikrer både en sammenhængende visuel identitet og er tidsbesparende for den enkelte medarbejder.